maandag 7 november 2011

Eid Mubarak

Gisteren was het weer zover, het jaarlijkse Eid festival, oftewel offerfeest vd moslims. Normaal gesproken probeer ik dit zoveel mogelijk te ontwijken, maar dit jaar lukte dat niet geheel.

Tegenwoordig werk ik twee morgens in de coffeeshop van vrienden van ons, kijk eens op http://northendcoffee.com/. Zo ook gisteren, ik dapper op de fiets..........Nou dat was niet echt een fijn ritje.

Het begon al op het midden van onze straat, daar lag een koe die ze aan het slachten waren, vier mannen zaten boven op hem om te zorgen dat ie stil bleef liggen. Overal zag je van die immans met witte jurken aan (onder het bloed, en met van de grote kapmessen).

Op een gegeven moment kwam ik bij het binnendoorweggetje waar ik normaal altijd langs fiets. Dit is echt een soort sloppenwijkje. Ik dacht, dit is een arm gedeelte, dus w.s. geen koeien. Mis.......ik kwam daar aanfietsen, lag er een koe, waarvan de kop al doorgesneden was, maar die nog wel bewoog, naar!!!

Even verderop, zouden ze net gaan beginnen. Geheel tegen de cultuur in riep ik: WACHT, ik moet er nog langs!!!!!!! Ze lieten me er langs, maar toen ik verder keek zag ik dat er nog heel wat koeien stonden. Ben toen maar weer rechtsomkeer gegaan.  Bij de coffeeshop voor lagen er echter nog drie. Toen ik er eenmaal was, bleek dat ie pas om 10 uur openging ipv 9 uur (fijn dat ik dat ook wist)!
Toen dus weer de hele weg terug naar huis gegaan....







1 opmerking:

  1. Even kijken of dit lukt, sommige mensen zeiden dat het lastig was om een reactie te plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen